Samenwerkingen en extra ondersteuning

Samenwerken loont! Elk jaar zoeken we ook de samenwerking op in de regio. Niet alleen met onze partners uit de regio, maar ook met partners als Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, SSKU en uiteraard de gemeentes. Want samen bereik je meer.

Ook samenwerken of een inhouse training?
Neem contact op met Rens Tanis (Coördinator Partnerships) via e-mail of tel: 085 485 77 65.

Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug

Sinds 2018 is het RBT Heuvelrug & Vallei nauw betrokken bij de marketing en communicatie van Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Wij hebben de afgelopen jaren verschillende opdrachten uitgevoerd en ondersteunen het team van Nationaal Park bij uitvoerende en strategische werkzaamheden, zoals:

  • De streekproductenlijn
    Waarmee de bewoners en bezoekers van de regio een stukje Nationaal Park kunnen beleven en proeven en tegelijk een financiële bijdrage doen aan natuurbehoud. Ontdek de streekproductenlijn 
  • De Boscast
    Een fantastische reeks van podcasts die kinderen kennis laat maken met de natuur op een leuke en leerzame manier. Beluister de Boscasts
  • Beleefweek
    Hiervoor verzorgen wij o.a. de website, marketing uitingen en promotie, toolkit voor ondernemers en pers.

Bekijk de website

Recreatiepark De Lucht

Recreatiepark De Lucht ondersteunen we al een aantal jaren met marketingwerkzaamheden, zoals met het opstellen van de nieuwsbrieven, het uitvoeren van campagnes ter bevordering van conversies op Google Adwords en Social media en het ondersteunen bij andere marketingvraagstukken. Recreatiepark De Lucht neemt deel aan een aantal campagnes van het RBT, zoals de vakantiecampagne, maar heeft hiernaast nog om extra ondersteuning gevraagd. Elk jaar bouwen wij de ondersteuning een stukje af en stellen wij de medewerkers bij De Lucht in staat om dit zelf op te pakken door middel van trainingen. Zo helpen wij de ondernemer succesvoller te ondernemen en de regio beter te vertegenwoordigen. Op die manier draagt dit bij aan de naamsbekendheid van onze regio.

Wilt u ook ondersteuning vanuit het RBT of een in-house training? Neem dan contact met ons op via samenwerkenloont@hv-marketing.nl.

Bekijk de website

SSKU

SSKU is een samenwerkingsverband van Huis Doorn, Slot Zuylen, Kasteel de Haar en Kasteel Amerongen. In 2021 heeft RBT Heuvelrug & Vallei verschillende campagnes gedraaid met de thema’s: Kasteeltuinen, Wandelen en fietsen en Beroemde bewoners en gasten. Voor 2022 staat het thema Kunstcollectie en interieur nog op de planning.

Bekijk een van de campagnepagina's

Uit in Soest

Al enkele jaren voeren wij in samenwerking met Uit in Soest en Gemeente Soest campagne om de naamsbekendheid en het imago van Soest & Soesterberg te vergroten / te verbeteren. Middels o.a. Google Ads en social media brengen we de natuur in combinatie met fietsen en wandelen, activiteiten voor kids, horeca en overnachten onder de aandacht.

Bekijk de campagnepagina

Vorstelijk Baarn

In 2019 is de website van Vorstelijk Baarn overgezet naar opdeheuvelrug.nl en verzorgen wij in samenwerking met Gemeente Baarn de marketing. Zo beheren wij de website, versturen we elke maand een nieuwsbrief met de leukste tips in Baarn en beheren we de social media kanalen. In september staat Baarn altijd in het teken van "Nazomers genieten", waarvoor wij ook de promotie uitvoeren.

Bekijk de campagnepagina

Dit is Veenendaal

Al enkele jaren wordt er in Veenendaal veel samengewerkt voor o.a. Zomer in Veenendaal, Winter in Veenendaal en het Gilbertjaar 2019. Sinds 2020 werken we samen met Winkelstad Veenendaal, de Bedrijvenkring Veenendaal, Gemeente Veenendaal, Sportservice Veenendaal en de cultuurmakelaar om alles wat Veenendaal te bieden heeft onder de aandacht te brengen.

Bekijk ditisveenendaal.nl

Druktemonitor Utrecht

In coronatijd kunnen op piekmomenten recreatiegebieden, musea, attracties en ander toeristisch-recreatief aanbod overbelast raken. Zeker voor een bosrijk gebied als de Heuvelrug werd deze problematiek door corona versneld actueel en werrd het belangrijk om mensen vroegtijdig te informeren over (te verwachten) drukte. 

De provincie Utrecht, Routebureau Utrecht en Veiligheidsregio Utrecht introduceerden in 2020 met steun van de Utrechtse regiomarketingorganisaties (waaronder RBT Heuvelrug & Vallei) de Druktemonitor Utrecht, waarmee drukte in beeld wordt gebracht en spreiding in ruimte en tijd mogelijk wordt. 

In 2021 is de druktemonitor technisch doorontwikkeld, sloten meer partijen aan en werd de bekendheid vergroot. RBT Heuvelrug & Vallei had daarbij een extra rol in de marketing.

Bekijk de druktemonitor