Persbericht 25 januari: Toeristische marketing Utrecht Region genomineerd voor Nationale Citymarketing Award

De ‘Regiomarketinstrategie internationaal toerisme’ van regio Utrecht is één van de drie genomineerden voor de Nationale Citymarketing Award. Deze prijs wordt op 6 februari uitgereikt door Netwerk Citymarketing Nederland tijdens het jaarlijkse congres. De nominatie is een mooie erkenning van vakspecialisten voor het werk van de regiomarketeers. Dit project valt vooral op door de manier van samenwerking tussen de citymarketingorganisaties, VVV's en gemeenten en provincie.

Grenzen loslaten
Een toerist ziet geen gemeentegrenzen. Een toerist die de stad Utrecht bezoekt is interessant voor de regio en andersom. City- en regiomarketingorganisaties in regio Utrecht hebben daarom een gezamenlijke toeristische regiomarketingstrategie ontwikkeld voor ‘Utrecht Region’ (van Bunschoten tot aan Leerdam en van Woerden tot aan Amersfoort/Woudenberg). Daarbij wordt de regio in het geheel als één toeristische bestemming gepositioneerd. Het doel is nieuwe bezoekers aantrekken en bezoekers die al in de regio zijn spreiden door de regio. Vanaf 1 maart 2018 worden marketingmiddelen ingezet richting toeristen uit Duitsland, België en Nederland met interesse in citytrips, erfgoed, fietsen en wandelen.

Gezamenlijk investeren maakt regio sterker 
Michiel van der Schaaf, directeur RBT Heuvelrug & Vallei, is blij met de regionale samenwerking op het gebied van marketing en promotie. "Het toeristisch aanbod in de regio is aanvullend op dat van de stad en deze nominatie onderstreept dat samenwerken loont. Alle gemeentes op de Heuvelrug staan volledig achter de regiostrategie.''

Op 6 februari wordt duidelijk of de coalitie van Utrechtse marketingorganisaties wint. De andere genomineerde projecten zijn van Marketing Oost (regio Zwolle) en Gemeente Den Haag. De vakjury geeft elke genomineerde een score, die voor 50% meetelt voor het uiteindelijke resultaat. De andere 50% wordt bepaald door stemming van de deelnemers aan de Dag van de Citymarketing, naar aanleiding van korte presentaties per genomineerde (pitches). Aan het einde van de dag wordt er één prijs uitgereikt.

Op de hoogte blijven?

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!